diumenge, 9 de juny del 2019
Soterrament
Periòdicament us hem anat informant sobre el Soterrament. Ha arribat el moment de resumir-ho i posar-ho al dia
Procés de participació ciutadana
Com resum podriem dir que:
“és una prova de que amb activitats, visites a l’espai que es recupera i els tallers corresponents, sobre temes diversos: identitat, equipaments, habitatge i activitat econòmica, mobilitat i transport públic, i partint de aportacions individuals, mitjançant el debat en grup i el consens, es pot arribar a concretar la voluntat ciutadana col·lectiva”.
Aquesta voluntat col·lectiva, requeriments de la ciutadania, es recull al Plec de Condicions per a la presentació de projectes al Concurs internacional d’idees que va aprovar l’Ajuntament al març. Al setembre acaba el termini per presentar propostes.
Un Jurat qualificat seleccionarà els 10 millors projectes. Un cop analitzats, els 3 que obtinguin la més alta puntuació es posaran a consulta popular el tercer diumenge de novembre.
Amb aquestes dos intervencions de la ciutadania s’obté el punt de partida per l’encàrrec del Projecte definitiu.
En aquests punts estem parlant de la futura superficie, de gairebé 20.000m2, que es recupera per a la ciutat, i de la seva urbanització.
Al mateix temps, ADIF, està avançant en el propi projecte de soterrament de las vies: el Projecte constructiu està aprovat i en fase de Licitació i posterior Adjudicació. Les obres s'iniciaran abans de que finalitzi l’any. Està previst que durin 4,5 anys, i acabin al primer semestre de 2023.
Arribat aquest moment, s’iniciaran les obres d’urbanització en superfície, estant previst que acabin al 2027-28.
I què ha de fer l’Ajuntament per que es pugui iniciar l'urbanització en superfície al 2023?:
L’Aprovació inicial de la MPGM (2020), l’Aprovació final de la MPGM (2021), l’Aprovació del Projecte d’urbanització i la Licitació d’obres (2022)
Que es el que tindrem al final
Una ciutat sense barreres, comunicada la part de dalt de la via amb la part de abaix: per als vianants en tots els carrers i garantint el pas de vehicles en punts concrets d’un costat a l’altre de l’avinguda.
Un espai públic amb passeig, zones verdes, un gran espai o plaça per esdeveniments i punt de trobada, espais esportius a l’aire lliure, accessible i amable, amb aigua i roses ...
Una zona on la prioritat serà per als vianants, les bicicletes, millores del transport públic amb l’incorporació del trambaix que es perllonga amb una parada a l’actual estació de Renfe i l’altra a la Salut-Can Maginàs.
La nova estació serà soterrada amb andanes de 200m. L’actual estació s’enderrocarà i es construirà una rèplica, com memòria històrica, que s’utilitzarà com equipament.
Els nous edificis que es construeixin han de tenir una alçada similar als de l'entorn i completar la trama urbana, amb habitatge, el màxim possible de protecció oficial i lloguer accessible per gent gran, per a joves ...
Amb equipaments culturals (teatre, museu) per a gent gran (pisos tutelats, centres de dia); activitat econòmica, comerç de proximitat, espais de restauració, bars amb terrasses ...
Crec que ja ens ho podem imaginar, però per arribar al final tindrem que esperar 10 anys, o més, amb els inconvenients de les obres, els problemes de tràfic rodat, la pols i el soroll ...
Haurem de tenir paciència i ser tolerants ... però valdrà la pena
Crec que haureu llegit “el butlletí de febrer” i estareu ja assabentats.
Així acabem el relat del soterrament.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada